החלטתם לפתוח מאפייה או קונדיטוריית בוטיק משלכם? המון מזל טוב! אין דבר מרגש יותר מלהגשים את החלום ולעסוק במה שאנחנו אוהבים באמת.
לרוב אנחנו מדברים על המתוקים השונים שמלווים אותנו ושמוסיפים הרבה טעם לחיים (אם תשאלו אותנו), אך פה דווקא בחרנו להתמקד בנושא אחר. במה שנקרא ה"תבלין הסודי" של כל בית עסק בתחום המזון, וכל שכן בענף דברי המתיקה.
הפעם נדון בנושא המיתוג של בית העסק. כיצד הוא נתפס בעיני הלקוחות.
מדוע זה חשוב כל כך?
רושם ראשוני חיובי משפיע על האופן שבו אנו פועלים, וכיצד אנו מתייחסים לדבר מה.
זה יכול להיות אדם שזה עתה פגשנו בו לראשונה, וזה יכול להיות גם בית עסק.
כיצד אדם ממתג את עצמו? בלבוש שלו, בסגנון הדיבור שלו, באופן שבו הוא מפגין את הנוכחות שלו.
בית עסק לא יכול לדבר מילולית, אך הוא בהחלט יכול לדבר ולהעביר מסרים וויזואליים.
כאן בדיוק נכנס הנושא של מיתוג נכון שמתכתב עם קהל היעד.
כשאדם מגיע למאפייה ונוכח לגלות מיתוג יוקרתי, הוא אוטומטית יכול לתפוס את דברי המתיקה שנציע לו כיוקרתיים יותר, איכותיים יותר, טעימים יותר. יש כאן השפעה דרמטית על הקשר הראשוני שנוצר, ואף על 'היחסים' שבהמשך הדרך.
מה מיתוג כולל?
מיתוג יכול לחוג סביב מגוון רחב של נושאים שונים:
- לוגו – ראשית כל והכי חשוב הוא הלוגו שלנו. האופן שבו אנחנו נציג את עצמנו. לוגו מוכרח להתכתב עם קהל היעד. נניח בזאר שמציע אמנות רחוב, יביא עמו לוגו מחוספס יותר, כזה שמכניס אותנו לאווירה. לעומתו, משרד אדריכלים או עיצוב פנים עשוי בהחלט לבחור בלוגו אלגנטי ונקי יותר. כזה שמשדר מקצועיות.
- אריזות – האופן שבו אנחנו מגישים את דברי המתיקה שלנו, בהחלט יכול להשפיע על כל החוויה. בדיוק כמו שצלחות של מנות שף יכול להוסיף את התבלין הסודי, כך גם אריזות הנייר, שקיות הנייר וכל היבט מיתוגי אחר.
- קופירייטינג – חשוב בהחלט גם לשים את הדגש על מסרים מילוליים כמו סלוגן קליט. זהו חלק בלתי נפרד מן העבודה.
כיצד מתחילים?
כיום ניתן למצוא מגוון חברות שמספקות שירותי מיתוג, וכן פרילנסרים העוסקים בדבר.
לרוב חבילות שכאלו יהיו מוצעות על-ידי מעצבים ומעצבות גרפיות שכן המיתוג הוויזואלי הוא הנדבך החשוב ביותר.
כתבה זו הובאה בשיתוף עם מכללת image לאומנות בירושלים.